Originating freight traffic on railways was projected to reach 309 million tonnes in 1984-85 . रेलवे में सन् 1984-85 में आरंभिक भार परिवहन 3,090 लाख टन होने की आशा है .
2.
With measures like increasing freight wagon speed , introducing high-speed refrigerated vans and rationalising freight slabs from a high 59 to 32 , freight traffic will get a boost . इसलिए मालगाड़ियों की गति बढने , द्रुतगति वाली वातानुकूलित गाड़ियां चलने और माल भाड़ै की दरों के 59 वर्गों को 32 करने जैसे उपायों से रेल से माल ढुलई में वृद्धि होगी .
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With measures like increasing freight wagon speed , introducing high-speed refrigerated vans and rationalising freight slabs from a high 59 to 32 , freight traffic will get a boost . इसलिए मालगाड़ियों की गति बढने , द्रुतगति वाली वातानुकूलित गाड़ियां चलने और माल भाड़ै की दरों के 59 वर्गों को 32 करने जैसे उपायों से रेल से माल ढुलई में वृद्धि होगी .
4.
However , during the Third Plan , for the first time , the railways emerged with surplus capacity in freight traffic as actual growth turned out to be only 30 per cent as against the targetted 59 per cent . फिर भी , तीसरी योजना के दौरान , पहली बार , रेलवे माल ढुलाई में बढ़ी हुई क्षमता से सामने आयी , कारण , ढुलाई में वास्तविक विकास 59 प्रतिशत के विरूद्ध केवल 30 प्रतिशत ही लक्षित हो पाया .
5.
At the prevailing price of diesel and assuming shift to rail of only 50 per cent of traffic moving by road beyond break even levels , the shares of rail road in freight traffic were expected to change from 67 : 33 observed in the preceding ten years to 72 : 28 . डीज़ल की वर्तमान कीमतों को देखते हुए , और यह मानते हुए कि सड़क मार्ग के केवल 50 प्रतिशत परिवहन को रेलवे को दे दिया जाये.माल परिवहन में रेल सड़क का अनुपात गत 10 वर्षों के 67 : 33 से बदलकर 72 : 28 होने की आशा है .